Boomwortelpad

6 februari 2016 - Wellington (camping), Nieuw-Zeeland

Vandaag een flinke tocht gemaakt eerst via de Orongaronga track naar de gelijknamige rivier, het bleek een smal stroompje in een enorm kiezelbed, zo van ik kan wel groter maar heb even geen zin. Dan via de Cattle Ritch en de Butchertrack weer terug. Ik noem deze paden opdat u kunt zien dat het een serieuze zaak was vandaag 14km niet niks. Het eerste pad was breed bruggen trapjes als het steil werd kosten nog moeite waren gespaard, om ons comfortabel bij de rivier te laten komen. Maar dan hebben we de euvele moed om op een andere wijze terug te lopen. Ridge is heuvelrug dat had al te denken moeten geven, maar wij lopen maar het is maar 3km meer. Ja maar het gaat ook naar een uitkijkpunt op 450m ach dat is toch maar 400 omhoog. Nu het werd werken een smal wel goed met oranje driehoekjes gemarkeerd pad. Maar die boomwortels onmogelijk om te lopen zonder daar op te gaan staan. Eerst zei ik nog wel sorry maar langzamerhand kwam ik er achter dat het wel leek of sommige boomwortels iets omhoog kwamen, als ik er overheen wilde stappen. Anderen trokken zich net iets terug als ik er net op wilde gaan staan leek het wel. Nee dan hebben ze aan mij een goeie, niks sorry stampen er op, zo van je hebt het er naar gemaakt… etter. Nee een echt boomwortelpad, later moesten we spitsroeden lopen door van die prikstruiken die op het smalle pad voor ons net iets naar binnen leken te buigen, schrammen alom, ik weet nu waarom ik mensen van hier met gamaschen om zag lopen. Mensen wat een heerlijke tocht het aantal te klimmen meters merkten we nauwelijks. Alleen raar bij de Lookout stonden we zo maar bij een landhuis op de berg maar wel een schitterend uitzicht tot aan het zuidereiland. Later zag ik nog iets opmerkelijks bij een manege stond een horde waar over heen gesprongen kon worden. Met hele grote letters stond daar “JUMP” geschreven, paarden hier kunnen dus lezen!! Want diegene die er op zit hoeft niet te springen…… of maak ik nu een erg domme opmerking?