Verkoeling?

29 februari 2020 - Praia do Carvoeiro, Portugal

We hebben in zee gezwommen Mia Jos en ik terwijl Paul dit heeft vereeuwigd. Ik was er niet zo happig op maar had wel flink gedaan vooraf, tot bleek dat mijn zwembroek gevankelijk was meegevoerd in de rugzak. We waren eerst langs de kust naar Praia de Benagil gelopen alwaar het zelfs mogelijk was in de schaduw te zitten middels een grot. Maar daar kwam bij het uitpakken mijn zwembroek te voorschijn en was er geen ontkomen meer aan. Op zich gaat het hier simpel, de zee is zo snel diep dat je na 5 stappen al door bent, als je in die korte tijdsspanne al niet door een golf bent omgegooid natuurlijk. Staan is dan ook al snel niet meer mogelijk, je moet dus wel zwemmen, en een ruimte dat je daar hebt. Tja het verwarmde zwembad is veel lekkerder, maar het ging en zo spetterden we wat rond tot het fototoestel was gevonden en een en ander was vastgelegd. Gelukkig heb ik pas later thuis nagekeken hoe warm het zeewater toen wel was, nog geen 16 graden 15,7 om precies te zijn, spontaan krijg koude-uitslag en ga een hete douche nemen. We hebben ons ook weer verder het binnenland in gewaagd tot het stuwmeer van Santa Clara er lagen bij het meer 2 caches waarvan 1 langs de weg. Voor de ander moesten we de wandelschoenen aan, eerst langs het meer tot op 170m van de cache. De cachenaam “Boa Vista” had natuurlijk al een belletje moeten laten rinkelen, en ja hij lag op een uitzichtpunt zeg maar ruim 80m hoger en dat werd het best steil hoor. Puffend genieten we van het uitzicht en dalen middels aan andere route even steil af, maar dat ging in drie gedeelten kon je tussendoor even bijkomen. Eerder hadden we een aantal caches gedaan die naar bleek in de rimboe lagen. Het blijkt dat Truus als ze überhaupt een route vindt niet zoals wij gewend zijn een melding geeft “uw eindbestemming ligt aan een onverharde weg”. Nu onverhard was ie de auto heeft nu roodbruine banden, bovendien moest een eng bruggetje zonder leuning worden gepasseerd waarbij niet stond aangegeven hoeveel maximale gewicht toegestaan was. Maar het ging allemaal prima en de caches zijn gevonden. Onderweg moest er ook nog Romeinse brug worden bewonderd, nu dat viel tegen het was maar een halve waarbij onze helft ontbrak zodat we niet op historische grond of bestrating konden lopen helaas.