Stil

13 december 2020 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Na een rustige week wagen we ons weer wat verder uit ons stulpje. Het is erg stil hier wij hebben wel buren maar de andere 4 van het blokje staan leeg. Het hele gebouw van 12 appartement achter ons staat helemaal leeg op één na. Ook in het dorp is veel dicht zelfs ons bakkertje waar we nog al eens een bakkie koffie “met” gingen doen is gesloten. Gelukkig geldt dat niet voor de zon we hebben al een keer of 4 in de zon kunnen ontbijten op het terras voor het huis. De zon blijft hier tot een uur of elf daarna kunnen we aan de andere zijde in het tuintje vitamine D gaan zitten op doen. Een en ander is dan wel afhankelijk van de hoeveelheid wind die er staat. Er is wel nog een alternatief gewoon binnen voor het raam als de zon daar onder een hoek naar binnen schijnt moeten we dan wel een soort van treintje vormen, later wordt dit beter. Tot nu toe is er altijd wel een zonnetje in of om het huis, zelfs de ligstoel is al uitgeklapt geweest, nee het is goed toeven. Vandaag wilden we naar Praia Marinha Truus wilde een bepaalde route en was daar niet vanaf te brengen. Klein probleem het laatste stuk weg was helaas afgesloten, we zijn er nu van het volgende strandje heen gelopen. Het blijkt dat er een parkeerterrein wordt aangelegd dus straks kan het weer gewoon. We hebben tijdens de wandeling niet kunnen constateren of er stukken klif zijn ingestort. Wel dat er meer hekken staan om gevaarlijke delen af te sluiten, tja de kust brokkelt hier wel af.

1. Riekje:
    13 december 2020
    Om jaloers te worden...
    Merken jullie iets van corona reisbeperking.
    Roderick mag bijv. Niet naar Porto of alleen op bepaalde tijden en met brieven waarom hij ergens naar toe moet.
    Kijk uit want een moder van een vriendin van Noa kreeg 350€ boete omdat ze 20 minuten te laat was ...
  2. Mia:
    13 december 2020
    ziet er geweldig uit al herken ik nog steeds niet waar jullie zitten, maar blijf genieten. doen wij ook al is het dan binnen en moeten wij zelf het zonnetje zijn.