Plussen en minnen

29 januari 2018 - Playa Blanca, Spanje

Het begint echt al wat te worden hoor, dat relaxen ik begin te leren dat ik bij een ommetje hier door het dorp niet moet denken, hier liep ik eergisteren ook al. Nee ik moet denken hé er lijken wel minder schuimkopjes op zee of zo, dat verlangt wel wat aanpassing maar het begint te komen. De buren in Odoorn lopen al 20 jaar iedere dag minstens een uur dus daar zal ook niet elke keer sprake zijn van een nieuwe route. Verder liepen we laatst een mooie Barranco tocht waar op het laatst wel zelf het pad gebaand dan wel gezocht moest worden maar wel avontuur niet. Vandaag hebben we een wandeling over een heuvel gedaan teneinde 4 caches te verschalken. Waar de legger het over één heuveltje had zagen wij er wel vier en de deuk in het midden dus we moesten padloos 4x omhoog en omlaag. Hierbij werden we ook nog overvallen door een regenbui, heb je de jacks tenminste niet voor niets mee genomen. Overigens hebben we hier niet louter vrienden naar het schijnt. Ons appartement staat zo dicht bij het water, dat ik de ruiten na veel wind, en het kan hier aardig waaien, schoon moet maken met water en een schuurspons. Toen ik het laatste met de ruitenwisser wilde schoonvegen, een raar geluid, nakijken leerde dat de ruitenwissers er wel zaten maar dat de wisbladen verwijderd waren. Waarschijnlijk heeft iemand de waarde van zijn auto verdubbeld met de nog goede wissers van onze huurauto. Enfin ik dacht ik rijd naar het vliegveld de verhuurder regelt het daar wel. Maar laat het nu net als ik op de snelweg zit gaan regenen. Het zicht neemt dan wel erg snel af…. Daar ik weet dat er geen echte vluchtstrook is, door naar de volgende afrit 3km verder. Dat is niet leuk, zo op de tast, daar de auto aan de kant en Jos bellen naar de verhuurder. Ik moet zeggen binnen een half uur was er iemand met nieuwe wissers. Maar het gedoe net als bij de belastingdienst “leuker kunnen we het niet maken…’

1. Irene Mul:
    29 januari 2018
    jeetje wat een criminele bende daar zeg!
  2. José mul:
    Klopt
  3. Bep:
    Hallo lui,
    Vandaag heb ik de berichten van die dagen gelezen. Wat zijn jullie toch loop- en schrijfactief! Jullie moeten wel blaken van gezondheid. (Wat is blaken eigenlijk?) Is er zo weinig ruimte op dat eiland, dat jullie elke dag dezelfde weinige routes moeten lopen? Omdat ik van mezelf elke dag een half uur moet lopen, begrijp ik het gevoel van "Hier heb ik gisteren ook al gelopen" heel goed. Gelukkig hebben jullie steeds weer andere motieven voor prachtige foto's. Daarvoor, net als voor de verhalen, hartelijk dank. Veel plezier en veel zon. Bep
  4. Paul:
    30 januari 2018
    Er zijn zeker niet veel kerken? Anders kan je het rondje steeds varieren. Lopen met de ogen dicht geeft ook een hele andere belevenis, de geluiden en de geur dringen dan dieper deur. succes verder.
  5. Jean-Paul:
    30 januari 2018
    Laten wij nou in de Algarve keuze hebben uit plankiers op 5 verschillende plaatsen. En dan zijn er die je van rechts naar links en van links naar rechts kunt lopen. Kijk dat is nou wat je zegt telkens iets anders zien. Ook is er een die door een natuurgebied loopt en 6 km lang is met verschillende aftakkingen naar verschillende stukken strand. Dus ook telkens iets anders. Dan scheelt het nog of je met zonnebril op of af loopt en of je links of rechts van elkaar loopt. Variatie genoeg zou ik zeggen. Verder nog geen vermissingen van ruitenwisserbladen o.i.d. dus al met al genieten in de Algarve!!!
  6. José mul:
    30 januari 2018
    Haha, dat noemen ze positief denken