Ploeteren

9 december 2017 - Fuerteventura, Spanje

Komen we gisteren (vrijdag) langs een supermarkt niet in het toeristengebied is ie gesloten. Goed dat we vlakbij het appartement al broodjes hadden gekocht, anders hadden we mooi op een houtje moeten bijten, en dat hout is ook nog eens schaars. Ik reken even terug, vorige week vrijdag een feestdag, dus een lang weekend, dan maandag en dinsdag werken… poeh, poeh…. Woensdag weer vrij. Dan donderdag tjeetje alweer werken om daarna weer een lang weekend in te duiken. Hoe houden ze het vol. Nee dan wij, wij ploeteren maar voort gisteren 3 caches na één flinke klim, kijk dat is nog eens rendement. We hadden heen wind mee, maar boven op de kam werd het uitkijken. De stok kon zo voor je voeten waaien, en dat met die gapende afgronden links en rechts kan slecht aflopen. De pet was inmiddels middels ankerkettingen vastgelegd, overigens bleek één der caches te zijn verstopt net voorbij het einde van de kam…. Precies, boven de afgrond. Ik moet al wat gaan zoeken naar geschikte caches want bij harde wind moet terreinmoeilijkheid 4 en 5 worden vermeden. Op de weg omlaag kwamen we langs een put, zo maar in dit droge gebied. Vandaag wat minder wind dus op naar de noordkust hier reden wel veel bestelbussen met gasten en rijen surfplanken op het dak. Iet wat zinloos want met deze wind was er daar nauwelijks een golf te bekennen. De verhuurders weten dat natuurlijk best maar ja, ze lijken zo hun best te doen. Het ging vlot dus ik moest nog even een andere serie caches aanboren, die dan weer wat tegen vielen, veel keienvelden te passeren, dus dat nivelleerde weer wat.

1. Riekje:
    9 december 2017
    hoi ik krijg in Berkenwoude last van hoogtevrees als ik de foto's bekijk. doodeng!!!
    trouwens die cacktusbloemen kun je eten hè? !
  2. Paul:
    10 december 2017
    Ja kan ik mij nog heel goed herinneren. De voetsporen nog gevonden???