Een offday?

14 maart 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Vreselijk lang geleden dat ik U van onze activiteiten alhier op hoogte heb gebracht. Het is niet dat we niets doen maar ja het meeste is ooit al eens verteld. Inmiddels is het weer hier wat wisselvalliger en kijk dan ook niet goed voorspelbaar voor de professionals. Maar ja met 2 maanden schitterend weer ben je natuurlijk wel wat verwend. Zaterdag zou het regenachtig zijn maar vrijdag werd dat opgeschoven naar 16.00uur in de middag. Ik dacht dan zal het nog wel later komen dus op weg met de auto. Ik had onze Tom Tom (Truus) voorzien van een coördinaat en daar gingen we Odiaxere door, wat smalle straatjes dus dan richting noord. Plotsklaps begon Truus uit het niets te roepen probeer om te keren, negeren van deze oproep maakte hem alleen maar indringender. Terug dus ze wilde een zijweg in die volgens haar de juiste route was, ze had naar bleek wel gelijk maar zeg dat dan. De “doorgaande” route eindigde bij een stuwmeer vrijwel zonder water, waar wij later langs reden. Binnendoor een mooie route, af en toe zon wat wil je nog meer? Dan zet ik er een cache is waarvan ik denk kunnen we daar met de auto komen? Nee hoor geen probleem we rijden er heen tot op een afstand van 200m makkelijk toch. Nou nee dus voor de 200m moest er wel een water van 60m worden overgestoken, waarbij er van “overbruggen” geen sprake bleek te zijn. Het gekste was dat we aan de overzijde auto’s zagen staan!! We hebben terplekke Praia de Odeceixe, tja de namen zijn vaak niet zo simpel voor ons, bekeken en aldaar onze broodjes genuttigd. Dan naar de overzijde terug naar een brug en dan de weg aan de overkant alhier raakte Truus geheel in paniek volgens haar was er helemaal geen weg dus, had ze soms een “offday”? Op de plek van de cache probeerde haar nog een route terug te laten vinden, ze kwam tot een stippellijn over het water en dan linksaf! Later bleek dat deze hele hoek een soort van blinde vlek op haar kaart. We kwamen nog bij een molenruïne met een cache met als hint: It´s up to you if you fall and break something! Manmoedig ben ik de stenentrap opgeklommen maar boven werd te toch wel wat listig. Enfin de cache zat gelukkig beneden buiten in de muur. Met de GPS kaart kwamen we nog bij een noordelijker strandje alwaar het om 3uur flink begon te regenen. Het leek wel thuis het kan vroeger of later komen maar regenen zal het. Zondag regen in de voorspelling we blijven thuis dus lekker zonnetje…. Ik bedoel maar, je moet het weer nemen zoals het is.

1. Paul:
    16 maart 2022
    Hier stabiel voorjaarsweer voorspelt en dat is ook zo, wellicht hebben wij het mooie weer uit Portugal meegenomen. Wij hopen voor jullie dat je de laatste periode nog wat zon aan de horizon kunnen waarnemen.
    Succes P.D. te D. weet je wel