Even wat minder

13 december 2017 - Fuerteventura, Spanje

Het is even wat minder weer het begon maandag, op de eerste door ons beklommen vulkaan liepen we in een stevige wind. Bij de tweede moesten we ons al wat schrap zetten, en beide derde en laatste sneed hij je de adem bijna af. Maar ja als je zoals wij heen en terug zo’n beetje hetzelfde loopt, er zijn meestal geen paden, loop je een keer tegen de wind in. Toen we terugreden zagen we grote stofwolken, goh … daar zijn ze zeker aan het crossen dachten we eerst, maar nee het was louter de wind, die uche uche al dat stof deed opvliegen. In de avond kwamen daar flinke regenbuien bij, toen Jos naar bed ging liet ze overal natte voetstappen achter, waar komt dat vandaan? Het bleek dat regen water door de muur en mogelijk ook langs het raamkozijn de slaapkamer was binnen gekomen. Het bed stond in een grote plas water, hebben we toch nog een cruise ook!! Enfin pa aan de slag met handdoek en zwabber of hoe het zo’n dweil met sliertjes aan een stok eigenlijk. In zwemgoed en met snorkels in bed dus, maar die nacht heeft gelukkig niet meer geregend. De volgende dag en vandaag stormachtig dus we kunnen even bijkomen, “vulkaantje klimmen” is er even niet bij. Morgen wordt er weer prima weer voorspeld moeten we weer aan de bak, maar voor nu…. het lijkt wel vakantie…

1. Riekje:
    13 december 2017
    Een stok met sliertjes heet in goed "nederlands" een mop...
    in de tropen heel gebruikelijk bij het dweilen viezigheid haal je er niet mee weg is mijn ervaring nat wel!
    weer hier glibberig dankzij sneeuw en ijsberen. . Helaas is de temperatuur te laag om de regen de restanten te laten wegspoelen. Nee wees maar blij met een dagje minder kun je uitrusten!!!
  2. Peter:
    13 december 2017
    De bekende stok met sliertjes werd ons al in Katwijk in de bakkerij aangeboden op
    de vloer te dweilen. Maar baas van der Velde zei toe al met dat ding verspreid je rommel en
    ruim je niks op. Dat was al in 1962. Goh ben ik al zo oud.
  3. Paul:
    13 december 2017
    Ja het is geen bak zo,n ding heet inderdaad mop! Hier kun je beter wegblijven echt geen weer voor een Fŕansman. Diepvries kun je gewoon buiten zetten.