Hengelen

2 maart 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Ontdek ik daar een serie hengelcaches een zeldzaamheid in Portugal. Daar we toch al naar Altura gingen en omdat we onze hengel gevankelijk in de auto hadden meegevoerd op naar de start. De situatie terplekke klopte niet meer zo met mijn GPS kaart maar uiteindelijk zien we de eerste in een forse den hangen. Tot ons geluk blijkt het ontdekken van zo een cache in naaldbomen een stuk simpeler dan in loofbomen vooral als deze in blad zitten. De fraaie verbinding tussen de eerste en tweede cache zoals mijn GPS die voorspiegelde was er niet wij moesten een dal vol met struiken door. Dit kwam onze toch al ernstig gehavende blote onderdanen niet ten goede. De tweede cache bleek onze hengellengte royaal te boven te gaan. Fluks de duct tape gepakt en de hengel met een wandelstok verlengd verdikke nog net niet. Dan ook de tweede wandelstok eraan geplakt nu lukt het maar het het wordt wel erg wiebelig. Waarschijnlijk heeft iemand met een heel lange hengel hem even sportief wat hoger terug gehangen grrr. We komen hierna op een pad dat simpel te volgen is en de caches hangen ook langs deze route. Het gaat lekker tot we opeens een wandelstok missen ai even neergelegd na het ontmantelen van verlengde hengel. Jos gaat terug om hem weer op te halen ik doe alvast de volgende. Dan komen we Nederlanders tegen die op de fiets aan het hengelen zijn, en met een lange dat wel. Zij konden de cache niet ontdekken en de vorige twee ook niet de rest wel. Nu wij zien hem ook eerst naast een boom liggen als zij al vertrokken zijn. De cache daarna weer op en vermoedelijke plek terug gehangen. De volgende na lang zoeken wel ontdekt, dat geeft toch wel bevrediging. Jammer dat de caches later steeds verder tussen de bloeiende brem waren gelegd. We kwamen dan ook wel ernstig geschramd aan het eind, of eigenlijk begin van de route want wij liepen hem achterstevoren. Daarna moesten we het hele eind nog teruglopen over het strand dit maal. Er kwam 12km op de teller "moeie" benen en nu ook nog armen dus.