Cacheperikelen

27 februari 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Misschien wordt het eentonig maar ik moet het wat van me afschrijven, dat cache zoeken heeft soms hier wel wat voeten in de aarde. Zie ik op de kaart 3 aardige caches maar vraag me af hoe kom je daar? Er is een parkeercoördinaat maar volgens de satelliet is daar beslist geen weg. Enfin invoeren in Truus misschien is er een nieuwe weg aangelegd. De voorgestelde route eindigt bij een slagboom van een golfresort met een heuse portier. Hoe zou ik uit moeten leggen we komen even een paar caches pakken, terwijl ik niet eens één golfclub bij me heb, laat staan een golftas vol. Andere mogelijkheden ziet Truus ook niet. Als ik probeer zo dicht mogelijk erbij te komen, staan we met de auto op een gegeven moment bij een geasfalteerd zijweggetje dat we al tweemaal voorbij zijn gereden, het was dus niet zo opvallend. Het eindigde bij een hoog hek dat juist openging toen wij aankwamen. Maar ik had gezien dat er net iemand een code had ingetoetst dus parkeer ik buiten het hek. Later blijkt dat dit het startpunt van de wandeling naar de caches is, eh…. En dat parkeerpunt dan??? grapje!! denk ik, ik had dat pad beslist niet kunnen rijden. Nadat we naar de caches zijn gewandeld pluk ik wat sinaasappelen uit de boomgaard waar wij geparkeerd staan, ze zijn wel wat klein, nu dat pluk ik er toch meer. Edoch de volgende morgen na het persen blijkt het sap ...zuur, zuur…. Het glazuur springt ongeveer van je tanden, is het dan toch waar? ...gestolen goed gedijt niet….. Als we de draad van eerder genoemde grote serie weer oppakken gaat het goed mis de tweede cache kunnen we niet vinden. Niet alleen vanwege zo’n vijf honden die afschuwelijk naar ons staan te blaffen gelukkig vanachter een hek. Maar je kon zien dat ze dat hek weg stonden te denken, en dat zoekt toch wat ongemakkelijk. Door naar de volgende dan maar, edoch als die zich ook niet laat verschalken begin ik alvast de autosleutel te zoeken nee het is mooi geweest. Dan vindt ik de daaropvolgende zelf, een onooglijk klein dingetje in de ruwe bast van een olijfboom geboord, mijn ego wordt hierdoor gestreeld en de autosleutel wordt weer opgeborgen. Maar het blijft een moeilijke hoek met meerdere not founds. Dat wordt moed verzamelen om weer een keer aan de nog resterende te beginnen.

1. Mas:
    27 februari 2022