Cachecontrole

7 december 2017 - Fuerteventura, Spanje

Maandag zijn met het Duitse echtpaar “oversixtyth”, voor de duidelijkheid met i  ja, hun caches alhier gaan bezoeken, om te zien of ze in goede staat waren, het betrof hier erg moeilijke puzzelcaches. Naar wij begrepen was hij eerst 3/12 aangekomen, maar de volgende ochtend tijdens ons ontbijt, een mailtje “telefoneren lukt niet wij gaan vandaag naar de caches”. Of ze ook stonden te popelen, ze zouden ons dan om 10 uur ophalen,  Om de caches te bereiken moest flink over onverharde wegen worden gereden, dus ik uitkijken naar een 4Wheeldrive, maar niks hoor gewoon een Opel weliswaar een royale maar een gewone auto dus. Nu Walter liet zich niet onbetuigd en hield er op de zand en grindwegen flink de vaart in. Bij het zoeken naar de caches kreeg ik beetje het idee dat wij mee mochten om ze te vinden. Wij gingen zoeken bij het nulpunt, maar zij hield vol nee hij moet veel meer daar liggen, uiteindelijk lag hij redelijk bij het nulpunt, maar wel een hopeloze terreinconditie. We kwamen er onderling overeen dat dit wel een Terrein4…moeilijk dus… was, weliswaar een klein stukje maar ja een slippertje van 10m is ook niet fijn. Uiteindelijk bleken de caches in orde, eerder hadden we een nieuwe multi met hen doorgenomen deze moet nog uitkomen, dus of wij hem kunnen loggen afwachten maar. Het geheel werd afgesloten met lunch hier in het dorp, want onderweg bleek er niets open, vanwege de maandag? Gisteren zijn we langs de kust naar het zuiden gereden nu bij Jandia en Moro Jable zagen we het echte vakantieplezier. Zo te zien kon er geen auto meer bij, als je daar een auto huurt moet je waarschijnlijk met een taxi van de gevonden parkeerplek naar je hotel, en dan maar hopen dat je de auto de volgende dag terug vindt. Via een slechte weg hebben we nog de westkust van boven af bekeken met laagstaande zon een fraai geheel. Vandaag naar El Cotillo geweest alwaar een lampje in de vorm van een benzinepompje op mijn dashboard begon te branden, hoe nu er hier niet eens een pomp, en dat met al die auto’s we moesten 20km verderop om te tanken, maar ja beter dan duwen… Het was erg druk vandaag een feestdag, de terugkeer van sinterklaas denk ik… Vrijdag hadden ze ook al een feestdag om jaloers op te worden als we nog niet gepensioneerd waren. Direct na vijven wordt het drukker op de weg….. avondspits….hij is fijn van 1 tot 4 uur hebben ze siësta dan nog even terug om het bureau op te ruimen en ….dag baas tot morgen…. welk een heerlijk land is het toch dat Spanje.

1. Irene Mul:
    9 december 2017
    oh wel een beetje valssplelen he met de cahce legger op pad, wel mooi meegepakt zo :)