Beestenboel

18 januari 2021 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Dat is het hier wel een beetje, laatst zat ik op mijn computer te werken tot er opeens een kat aan mijn broekspijp stond te trekken. Hij of zij wilde duidelijk maken dat de schuifpui open moest opdat het pand ordelijk verlaten kon worden. Het bleek dat ie door het slaapkamerraam naar binnen was gekomen, dat is eenvoudig te doen, want aan de buitenzijde staat er een tafel voor dat raam. Maar terug is lastiger, voor het raam hangen gesloten vitrage gordijnen en spring daar maar eens door naar buiten, nee dat is zelfs voor een kat tricky. Overigens was ie waarschijnlijk verbaasd het raam open te vinden maar de schuifpui dicht, en dus kennelijk op de hoogte van de indeling. Enfin ik heb hem vriendelijk verzocht niet nog eens ongenood binnen te komen. Voor het naar bed gaan zag ik laatst in het toilet een minstens 6cm grote spin op het plafond, maar toen ik terugkwam met de nodige verwijder attributen was ie verdwenen, en ik weet nu nog niet waar….. Vanmorgen had ik voor het ontbijt mijn bord met klaargemaakt knäckebröd alvast buiten gezet en ging de thee halen, toen ik achter Jos weer buiten kwam vroeg ze heb je al van het knäckebröd gegeten, nou nee…. hoe zo. Het bleek dat een meeuw me voor was geweest. Hij had pech want ik had niet teveel boter gebruikt, dus de hagelslag plakte niet erg, en was er tijdens de diefstal van een deel van het knäckebröd meest afgevallen, het lag verspreid over het hele opklaptafeltje. De dief was letterlijk reeds gevlogen met zijn ietwat karig belegde hapje. Bij de koffie had Jos een snack gemaakt en deze op een wit bord buiten gebracht. Binnen de kortste keren hoorden we klapwiekende meeuwen die reageren dus kennelijk op onze witte borden. Op onze lunch, boterhammen op een houten plank, reageren ze niet…. bijzonder wel. Dezelfde meeuw? heeft ook onze auto geadopteerd dagelijks zit ie op de auto, het is een witte de auto dus, zou dat de herkenning zijn: wit is eten? Soms zie ik hem de gril aan de voorzijde schoon pikken, als dat dan in zijn ogen de toets der kritiek kan doorstaan, gaat op de motorkap om de ruitenwissers onder snavel te nemen. Ondertussen krijgt de auto een gratis doorsmeerbeurt zeg maar, de service geldt tot nu toe alleen voor onze auto! Dit alles gevoegd bij het immer in de verte klinkend hondengeblaf kunnen we wel stellen een beetje beestenboel is het hier wel.

1. Irene Mul:
    21 januari 2021
    mooie fotos weer, lekker zonnetje lijkt het toch wel hoor. hopelijk geen spinnen meer, hoewel hij moet toch ergens zijn gebleven , eek