Arguayo

8 februari 2018 - Playa Blanca, Spanje

We hebben een fraaie wandeltocht aan de Westzijde van het eiland gemaakt. De tocht was beschreven als 8km lang en er werd tussen neus en lippen door over gesproken dat er een hoogteverschil Het feit dat ik even niet schrijf, wil niet zeggen dat er niets gebeurt hoor, nee we gaan gewoon door. was te overwinnen van ongeveer 400m. Nu ja wij liepen hem als voorgesteld, en ik had niet verwacht dat dit in hield in één ruk 400m omhoog om daarna steeds min of meer af te dalen, maar ach zo hebben we het ook wel graag. De route was duidelijk gewoon oude muurtjes links en rechts om te vermijden dat we van het pad zouden afdwalen. Heerlijk door het bos met ter linkerzijde in de verte La Gomera en rechts de besneeuwde Teide, en als kers op de taart af en toe een cache wat kan men nog meer wensen? Maar dan, welk een helder witte wolk oh jee we proberen nog weg tekruipen achter een muurtje maar hij had ons al gezien. We hadden nog maar net de jacks aan of daar kwam het nat al aan. Een plaagstootje, even laten voelen hoe koud regendruppels op 1000m hoogte zijn aangevoerd over de besneeuwde hoogvlakte… brrr. Maar al snel is het weer over en op naar het lonkende dorp Arguayo voor een lekker bakkie… Weinig kans de etablissementen waren met kettingen afgesloten en zelfs voorzien van wervende teksten om ons tot aankoop van een en ander te verleiden. En daar het ook nog siësta was zijn we verder maar niet op zoek gegaan. Zittend tegen de kerkdeur hebben we onze eigen koffie gedronken. De terugweg weer in de zon was gemoedelijk. Daarna met de auto naar Los Gigantes, waar we verbleven tijdens onze vorige dramatisch verlopen reis. Het was er drukker nu en onmogelijk om de auto te parkeren, Jos heeft er snel even boeken uit de bibliotheek geleend. De terugreis werd door Truus neergezet als een klein uurtje, het mocht wat, voor het eerste dorpje stonden we al 10minuten stil om ook maar over de eerste rotonde te komen. Dan een fraaie nieuwe weg naar de inmiddels doorgetrokken snelweg. Maar kort voor Adeje in het toeristisch drukste deel moet ik vol in de ankers, file!!! Er bleek niets aan de hand, het was gewoon vol. De toeristen daar waren waarschijnlijk allemaal tegelijk op weg naar hun “all inclusive buffet” en de eilanders na hun siësta op weg naar huis. Ik vrees dat dit dagelijkse kost is daar terplekke op de TF1. Voorbij de laatste afrit naar toeristenland werd het rustiger, maar nog even lekker in het zonnetje zitten bij het appartement dat was er niet meer bij…

1. Paul:
    8 februari 2018
    Het moet toch niet veel gekker worden: een file op een Canarisch eiland, wie bedenkt nu zoiets. Kan je beter de A 13 of zo nemen dan weet je wat je te wachten staat. Succes met de volgende file in de supermarkt.
  2. Jean-Paul:
    8 februari 2018
    Hoe is het bij jullie met amandelbloesem en mimosa? Amandelbloesem zien we al een week maar gisteren, in de Monchique, hebben we de eerste mimosa gesport. Jean-Paul lijkt mijn moeder wel. Gelijk natuurlijk het zakmes er bij en een mooie tak afgesneden. Geen idee of dit wel mag. Maar het staat prachtig en ruikt lekker.
  3. José mul:
    8 februari 2018
    Mimosa hebben we hier nog neit gezien, wel sinds een paar dagen de eerste amandelbloesem, prachtig!