Zondag

4 februari 2018 - Playa Blanca, Spanje

Zondag lopen we naar de markt in het dorp, het is uiterst kleinschalig een stuk of 5 kraampjes met wat groente en fruit. Waarschijnlijk hobbyisten met artikelen uit eigen tuin of zo. Zulk een initiatief moet je ondersteunen vinden we dus, op weg. Maar we stoten de neusjes we gingen voor sinaasappelen maar die waren deze keer niet geplukt, en om nu ’s morgens citroenen uit te gaan staan persen gaat wat ver in de ondersteuning. Spaanse pepers leken ook niet zo’n goed idee dus volgende keer beter, en sinaasappelen in de supermarkt gehaald. Vanaf ons terras zie ik soms Gran Canaria liggen, op een andere momenten niet, is het dan weer weggehaald of zo? Overigens ligt er al enige dagen sneeuw op de Teide, de duinwandeling die wij gemaakt hebben zou een paar dagen terug een sneeuwwandeling zijn geweest. Op 2200m lag de vorstgrens dus wanten waren dan goed van pas gekomen, als de route überhaupt te volgen was geweest. Mogelijk hadden we er niet eens kunnen komen, we hebben gelezen van cachers die hun plannen moesten wijzigen omdat de wegen door de krater boven afgesloten waren. Vrijdag dachten we wat wordt er hier veel in en uit de garage onder het complex gereden…. Taraahh het was een feestdag iets met Maria, zelfs Ikea was gesloten en dat wil wel zeggen dat het een serieus feest is. Gisteren een boswandeling gemaakt, tja alles is hier mogelijk we liepen de route van een multicache ik had gezien dat de vragen waren als: wat voor boom zie je hier? Kijk dit wees op een bosrijke omgeving, en dat was het dan ook. Maar deels ook oud cultuurland met veel waterkanaaltjes en zo. Nee alles werd uit de kast getrokken er moest zelfs in een grot worden afgedaald teneinde een cache te verschalken. Brrr mij niet gezien maar Jos draaide haar hand er niet voor om. Lastig was dat de zon direct in de ingang van de grot scheen, waar de cache moest liggen dus weinig kans op wennen aan de donkerte binnen, maar gelukt. Er waren opvallend veel wandelaars in de route, nee geen cachers, later bleek dat er van onze wandelgids een Duitse versie is, een rode nog wel, waar deze wandeling wel in stond…. hoe zo discriminatie…. Goed dat er caches lagen.

1. Peter:
    5 februari 2018
    Het doet mij deugd dat jullie genieten, vooral van de zon.
    Die schijnen wij hier nu ook een aantal dagen te krijgen met nachtvorst.
    Nee nog geen elf steden tocht, maar je weet nooit.
  2. Bep:
    Hallo José en Ton,
    Bedankt weer voor de interessante verhalen en mooie foto's. Vooral dat zoeken in een grot lijkt me spannend, maar als ik jullie was zou ik wel zaklantaarns aanschaffen en meenemen. Verder lijkt me al dat zoeken met rare aanwijzingen en nog raardere vragen, toch wel erg moeilijk.
    Maar door al dat lopen en in de buitenlucht zijn, moet jullie gezondheid wel enorm goed zijn.
    Geniet nog zoveel je kunt. Bep
  3. José mul:
    5 februari 2018
    Bep, ik heb altijd mijn telefoon bij me en daar zit een goede zaklantaarn op hoor.