Verkeerde berekening?

11 december 2017 - Playa Blanca, Spanje

Vanaf ons terrasje zagen we schuin over het zwembad een wat onooglijk gebouw. Plots werden hierin allerlei activiteiten ontplooid. Toen we een keer terugkwamen ontwaarden we de letters POO op de wand, misschien iets voor kinderen met “Winnie the Pooh” dachten we nog. Maar oh jeetje de volgende dag prijkte daar tot onze ontzetting POOLBAR, en een paar dagen later een bord naast ons huisje “Open 12/24 uur” hij is fijn. De bar is natuurlijk niet het ergste er gaat in de avond niemand gezellig op een onverlicht terras langs een dito zwembad zitten. De muziek zou minder kunnen zijn, maar we ontwaren geen grote boxen buiten. Nu de muziek is nauwelijks om aan te horen, louter Spaans, en er komt niemand in de bar, dus om 8 uur is het wel uit met de pret. Dit is niet onlogisch vrijwel iedereen zit hier “All Inclusive” en gaat heus niet extra betalen voor drankjes die hij op dezelfde afstand gratis kan krijgen. Het lijkt dus meer een foute berekening met voor ons een muzikale bijwerking. Ach hoe fraai het “Standchen van Schubert” wel niet kunnen klinken over het water, maar nee meer geblèr niet vreselijk hard maar toch. Maar nu de wat onverwachte zeer positieve wending we hebben nu bruikbaar internet op ons terras en zelfs in een hoek van de kamer. Zo zie je maar Cruijff had gelijk, al zei hij het andersom, elk nadeel heb zijn voordeel.