Tjonge wat een (nood)weer

27 februari 2018 - Tenerife, Spanje

Zondag zijn we naar een bijeenkomst van geocachers hier in de buurt geweest. Terplekke was een korte wandeling gepland, het weer was niet fraai het was bewolkt en winderig. Maar we waren net thuis toen het begon te regenen, later werd dat zeg maar zware regen. We zagen het water op het terras stijgen omdat het putje het niet aan kon of wat verstopt was. Toen ik de voordeur opende bleek de galerij ook kompleet onder water te staan. We wilden net de zandzakken gaan vullen toen het watergordijn minder dicht werd, ter compensatie begon het toen harder te waaien. Enfin het water is gewoon buiten gebleven, al lag er de volgende ochtend wel veel modderdrab op de galerij. Inmiddels zagen wij berichten over noodweer hier, nu dat viel eigenlijk wel mee een paar uur konden er geen vliegtuigen landen of opstijgen lekker rustig toch. Daar wij aan de kust lager zitten, en water meestentijds omlaag stroomt kwam er hier in het dorp ook wel wat langs lopen. Vandaag zagen we op ons wandelingetje dat het plankier over het strand eigenlijk helemaal geen plankier is, het is een brug over een tot nu toe niet geconstateerde stroom die zondag zijn ruimte opeiste. Onder de vlonder/brug was nu 1m ruimte. Verder waren ze nog de straten aan het schoon spuiten, maar ja hier wreekt zich het aanleggen van verkeersdrempels als het water hier tussen niet snel weg kan blijft er meer modder en zand liggen. Gisteren weer schitterend weer (commentaar volgt) vandaag winderig weinig zon. Hier heerst in principe een noordoost passaat maar nu steeds een harde zuidwestenwind, de golven zijn compleet van slag hier in de baai hobbelen ze alle kanten op en niet geordend richting wal.

1. Paul:
    27 februari 2018
    Hier een harde oostenwind, nou dan weet je het wel. De schaatsen uit de reuzel gehaald enom mijn nek hiermee een rondje van 32 door de kamer gemaakt. Maar voor de rest gaat alles goed hoor, de psycholoog moet nog even geduld hebben.