We proberen het echt wel

16 december 2017 - Fuerteventura, Spanje

Net als andere mensen hier gewoon de hele dag aan het zwembad liggen, misschien moet je dat leren, we zijn dus aan het oefenen geslagen. Maar om nu te zeggen het lukt, nee we zijn maar weer op pad gegaan. Eerstens ontdekten we nieuwe caches op een plek waar wij anders niet naar toe zouden zijn gegaan. Ze lagen langs een soort van pelgrimspad naar een kleine kapel, 5 jaar gelden zijn we daar geweest. Het is misschien wel het spectaculairste stukje natuur op dit eiland, eerst daar een rivierbedding met hier en daar heus water dan door een soort van kloof. De eilanddame was ons al voor geweest voor ons restte 5xzilver. De volgende dag hebben we een groot deel van de vulkaanroute aan de noordkant van het eiland gelopen. Op een gegeven moment moesten we naar de cache “Death Valley” maar het fraai afgebeelde pad op mijn GPS bleek niet te bestaan, we moesten door een losse keien veld wankelen, want dat kun je geen lopen meer noemen. Toen ik de beschrijving las, iets te laat weliswaar, stond er moeilijk bereikbaar, maar ja wij waren inmiddels terplekke. De volgende leek simpel alleen kwamen we nu van de verkeerde kant, een puinhelling van 45 graden is dan best lastig, het hele traject met een 12 caches vergde wel ruim 14km. We hebben daarna gisteren spontaan een rustdag genomen, lekker is dat net vakantie of zo. Vandaag windstil!! Op naar de hogere vulkaan, komen we buiten de bebouwing zien we bergtoppen in de wolken, en regenbuien aan het verschiet. Maar ziet terplekke waren de buien voorbij en later kwam de kraterwal ook uit de wolken, en wij uit de mist dus. Ook dit waren 3 nieuw gelegde caches en één super oude die we 5 jaar geleden niet aandurfden, of teveel werk voor 1 cache. Nu het was zwoegen om boven te komen, maar het begin van de wal ging prima. De hoogste top vergde wel wat zweet en handen en voetenwerk maar ook dat lukte tot slot de cache het dicht bij het appartement daar blijft mijn GPS maar naar wijzen. We waren nog net op tijd om te zwemmen en op een ligbed in de zon op te drogen. Morgen (zondag) de laatste dag met de auto we moeten nog wat verzinnen maar dat luit ook nog wel.

1. Irene Mul:
    17 december 2017
    ach wat een leuk autotje. Waar verstoppen ze al die caches dan? ik zie alleen rotsen en hier en daar een grasje