Lekker daggie

7 maart 2018 - Tenerife, Spanje

Tja de activiteiten nemen weer toe het weer is goed dus het is niet meer zo gokken waar gaan we heen, we hebben heerlijke boswandelingen gemaakt. Ook zijn we nog eens door de grote krater langs de Teide gereden, de sneeuw was nu bijna weg, alleen op het hoogste gedeelte van de berg lag nog sneeuw. Door de kijker echter leek bij het bergstation van de lift alles verijst, mogelijk gaat de lift dan ook al langere tijd niet. Gisteren zijn we naar de noordwestkust gereden en hebben door Garachico gewandeld het heet rustig en origineel in de boekjes maar erg toeristisch is meer op zijn plaats. Toen naar de vuurtoren van Teno deze weg was in 2014 afgesloten, daarna is ie voor 1,5miljoen opgeknapt om als dank een jaar later over 40m in te storten. Weer opgeknapt en deels geopend maandag, dinsdag en woensdag is de weg geopend de andere dagen alleen met de bus toegankelijk. De tocht was wel memorabel er was geen wolkje aan de lucht tot we Erjos naderde, de plaats waar we laatst zo nat geregend zijn, opeens was er door toch weer de wolk maar wij zaten in de auto en hij heeft ons niet gezien. Bij de vuurtoren hebben we wat caches gedaan langs een pad hoog langs de kust, het bleek echter uiteindelijk bij een oude mijn te eindigen. De terugweg gaf Truus een route maar dezelfde als vanmorgen, nee ik wil over Masca een bergdorp, nieuwe berekening je hoorde haar denken weet je het wel zeker? Maar de route kwam er van de weeromstuit zelfs zonder enge afsnijders, en de weg was prima. Maar bij Masca werd het smaller steiler, een schitterende weg maar ja wel veel tegenliggers, wat moeten die nu allemaal nog zo aan het eind van de dag. Bij bochten om de rotswand ziet Jos een eventuele tegenliggers eerder dan ik, de kunst is dan mij te waarschuwen zonder dat ik me een hoedje schrik. Maar als de tegenligger heel onverwacht verschijnt, en dan altijd ook al vlakbij is valt dat nog niet mee. Maar het ging allemaal goed alleen vond het autootje de hairpins wat steil en dan liep ie boos te brommen maar bracht ons wel boven. Elke dag zeggen we bij thuiskomst dat was een lekker dagje vandaag, al met al een aantal lekkere daggies…